Letak Harga RM600,000 Untuk Buat Lagu, Iqbal S0und Caprice Berlαgak ‘Poyo’..

Impian usahawan terkenal, Ahmad Iqbal untuk bergelar seorang penyanyi popular sedik1t terbαnt.u.t, apabila komposer dan penyanyi r@p terkenal, Caprice meletakkan harga yang ag@k t1ngg1 bagi mencipta lagu untuknya.

Malahan pula, Iqbal turut menyatakan penyanyi lagu Tαkde Hal Br0 itu seorang yang berl@g@k. Bahkan beliau mer@s@kan dia melakukan sesuatu perkara yang t1dak berfaedah dan m.ema.lu.kan diri.

Perkongsian Iqbal melalui Instastory miliknya.

Caprice ini p0y0, sy0k sendir.i… saya minta lagu lain t@pi dia nak ikut pendapat dia je. Ada ke p@tut dia suruh saya nyanyi lagu rap lepas tu menari depan orang ramai.

“Saya nak lagu yang str0ng dan ada standard, bukan lagu yang @la-@la lagu Tiktok.

S3belum ini, Iqbal turut berkongsi melalui Instagramnya memberitahu ba.ha.ya beliau sudah menghubungi kumpulan Floor 88 bagi melakukan kolaborasi untuk menghasilkan lagu buatnya.

Iqbal menambah, beliau men.ar.uh.kan harapan yang k.u.a.t untuk bekerjasama dengan komposer terkenal tanah air seperti Dato M. Nasir yang sememangnya mencapai piawaian yang boleh diha.rapkan.

Saya dah l0ck beberapa buah lagu dengan Eric Floor88. Harga yang dia letak pun menepati harga market dan standard semasa.. t@k macam orang lain yang amb1l kes.empata.n terhadap saya.

“Dia sa.ngat jujur dengan saya dan per.nah membantu saya masa kat ASWARA dulu. Saya nak b@l@s jasa baik dia”

“Tapi kalau ikutkan hati saya nak lagu daripada komposer terkenal dan terso.hor yang ada nama seperti Dato M.Nasir, baru ada standard.” ulasnya.

Di samping itu, Iqbal juga turut mengikuti beberapa kelas vokal bagi memantapkan persiapan untuk melancarkan lagu untuknya di studio nanti. Dia juga mengatakan bahawa suaranya sudah okey dan t1dak perlu untuk melakukan autotune. Dahulu katanya telah belajar tarannum dan tahu sedikit berkenaan lontaran vokal.

“Sekarang buat masa ni, saya mengikuti kelas vokal bersama seorang guru vokal yang bernama Afiq untuk leb1αh bersedia sebelum merakamkan lagu baru.” katanya lagi.

Sumber:

[1] Rujukan, Mstar online

[2] Gambar Utama, Superterkini dan Nona

[2] Gambar 1 dan 2 Iluminasi

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *