Sentiasa Dimurahkan Rezeki, Isteri Dεdαhkan Sikαp Atu Yang Sebenarnya.

Terkini, isteri kepada pelawak negara Atu Zero iaitu Shafeeqa Johari telah berkongsi tentang sikap suaminya itu. Atu merupakan anak kelahiran negeri dibawah bayu itu mencipta nama bersama abang-abang di dalam satu program lawak di Astro Warna.

Berkemungkinan ramai yang mengenalinya sebagai seorang pelawak, sentiasa mengukir senyuman dan membuat orang ketawa namun sebaliknya Atu pernah meng.ha.da.pi waktu yang s.u.k.a.r dalam hidupnya.

Baru-baru ini, Shafeeqa telah memuatnaik gambar dengan caption, “Saya kan, suka dengar apa yang suami saya cerita. Setiap apa yang dia ceritakan itu adalah cita-cita dia. T.a.k pernah dia cakap teringin nak pakai kereta mewah itu, baju branded ini, kasut mahal itu.”

Tambahnya lagi, “Kadang-kadang apa yang dia pakai mahal itu saya yang belikan untuk dia kerja. Tak ada lah mahal sampai t.a.k ma.suk a.k.a.l.. Tapi reward untuk dia yang penat bekerja”

“Cita-cita anak nelayan, arwah bapa dia gaji awal bulan 150, akhir bulan 150.. Kadang-kadang minta a.d.v.a.n.c.e dengan bos, beras untuk 7 orang anak. Ikan kadang-kadang Atu jual dari rumah ke rumah”.Shafeeqa jugak menyatakan kehidupan Atu sangat berbeza sebelum mengenalinya.

“Berbeza sangat hidup dia dengan saya. Bukan mereka t.a.k pandai tapi peluang tu tak ada. Nak sambung belajar kan banyak pakai duit”

“Dia lepas SPM terus nak bekerja. Berbeza dengan saya, habis SPM ayah suruh ambil kursus perakaunan. Lesen kereta moto saya ada sejak umur saya 17 lagi”.

“Atu tak, semua dia usaha dengan sendiri. Kadang-kadang kagum dengan dia. Dia nak capai tahap t.a.k nak ter.ke.san dengan makluk itu susah”.

“Tapi macam mana dia boleh sabar, apa orang nak cakap tu cakap la. Dia akan usaha untuk cita-cita dia” tulis isteri Atu. Jelas Shafeeqa lagi, Atu sebenarnya tidak sangka rezekinya berada di pentas seni kerana sebelum ini suaminya itu tidak terfikir untuk menjadi selebriti”

“Jadi artis bukan cita-cita Atu ya. Dia pun tak terjangka yang rezekinya di pentas seni, tapi cita-cita dia untuk mendalami ilmu islam itu memang dari saya bercinta lagi dengan dia. Jadi saya tunjuk apa yang saya tahu”.

“Ya! Saya lah yang ajar dia Alif, Ba, Ta sampai satu tahap saya minta dia berguru dengan ustaz yang betul-betul.

“Sebab saya isteri, nak betulkan suami tentang sebutan tu saya sendiri segan. Baik berguru kan. Kan. Sekarang? Duk pulun ajar Sumayyah pula… Lagi payah rupanya ajar anak ni”.

“InsyaAllah, saya happy jika suami saya happy… Dia bukan orang senang… Tapi dia berusaha untuk kehidupan. Banyak yang saya belajar dari Atu walaupun dia 5 tahun lebih muda dari saya,” tulisnya


Shafeeqa atau nama sebenarnya Sharif Kuna Doli Sharif telah mendirikan rumah tangga bersama Atu pada 8 Februari 2016. Mereka dikurniakan dua cahaya mata hasil dari perkahwinan itu.

Sumber:

[1] Rujukan, Mingguan Wanita

[2] Gambar Utama, Atu (Instagram)

[3] Gambar 1, Atu (Instagram)

[4] Gambar 2, Mingguan Wanita

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *