(Video) Lain Macam, AksÍ Mαt Rεmpit Tol0ng Abang P0lis Wαjar Dipμji

Kebiasaannya kita akan me.nyak.si.kan m.a.t motor atau mat r.e.m.p.i.t lari daripada pihak ber.kua.sa terutamanya po.lis ketika se.ka.tan jalan raya.

Namun kali ini lain jadinya apabila satu video yang t.u.l.a.r di TikTok sejak semalam me.nyak.si.kan dua orang m.a.t motor membantu seorang anggota po.lis trafik.

Sebuah video yang dimuat naik oleh @durianbrothers di aplikasi Tiktok menunjukkan seorang anggota po.lis telah dibantu oleh dua orang penunggang motosikal.

Difahamkan motosikal anggota p.o.l.i.s tersebut mengalami ma.sa.lah, kedua-dua penunggang motosikal itu dilihat menolak dari belakang menggunakan kaki bagi membantu anggota p.o.l.i.s tersebut.

Rata-rata orang ramai yang menyaksikan klip video tersebut memuji tindakan yang dilakukan oleh dua pemuda tersebut dan menyatakan kejadian tersebut boleh dijadikan contoh yang baik.

“Po.lis pun dah cakap, po.lis dan masyarakat berpisah tiada. Mereka jaga keharmonian negara, jadi kita sebagai masyarakat ini lah masa kita untuk membantu,” jelas Cikgu Mu HD.

“Kalau kita berbuat baik kepada orang lain, maka ganjarannya cukup besar. Alham.dulillah, tengok video ni rasa macam po.lis dan masyarakat cukup rapat,” jelas Issey Ciku3.

Men.je.ngah ke ruangan ko.men, respon-respon ramai di video itu menunjukkan mereka memuji tindakan pemuda tersebut.

Sumber:

[1] Rujukan, Kosmo

[2] Gambar Utama, Durian Brother (Tiktok)

[3] Gambar 1 dan 2, Durian Brother (Tiktok)

Leave a Reply

Your email address will not be published.