“Lama dia seen mesej saya tapi tak jawab…” Ibu Ini Tak Mαmpu Bawa Anak Ke Klinik, Sekali Tindαkαn Guru Ini Selepas Itu Dipuji Ramai

Pengorbanan ibu bapa dalam membesarkan anak – anak tidak ternilai harganya. 

Seorang ibu sanggup bersu’sah pa’yah dalam memberi kesenangan kepada anak – anak meskipun diri sendiri le’lah. 

Sekiranya anak ja’tuh sa’kit, ibu lah yang paling ri’sau dengan keadaan anak dan akan lakukan apa saja supaya anak kembali sihat. 

Hal ini sama dengan perkongsian seorang warden asrama dimana seorang ibu menghantar pesanan kepadanya memaklumkan anaknya de’mam dan tidak dapat pulang ke asrama. 

gambar hiasan

Menurut Mohamad Yusof Sulehin, dia memaklumkan kepada ibu berkenaan mengenai prosedur yang harus dipenuhi sebelum anaknya dapat cu’ti di rumah. 

“Kebetulan minggu ni budak asrama saya pulang bermalam dan hari ni sepatutnya mereka kena pulang ke asrama tapi ada parent budak asrama mesej saya,’Cikgu, anak saya de’mam’. 

“Saya balas beritahu prosedur supaya kalau boleh anaknya dapatkan rawatan dan dapatkan surat MC (cuti sa’kit). 

“Lama dia seen mesej saya. ‘Cikgu, boleh tak saya tulis surat rasmi je cikgu sebab gaji saya lambat lagi. Saya cuba korek sana sini, tapi tinggal cukup nak makan je cikgu. 

“Bila dapat mesej macam tu terus saya rasa bersa’lah. Kebetulan saya baru gaji, terus saya mesej minta akaun bank untuk dia hantar anaknya ke klinik. 

“Dia balas ‘Terima kasih banyak cikgu, ma’lu sebenarnya nak cerita kat cikgu tapi sebab nak bagi anak sihat je ni. Nanti dah gaji cikgu bagi nombor akaun cikgu ya, saya bayar. 

“Saya jawab tak apa puan, moga anak puan cepat sembuh,” ceritanya mengimbas kembali perbualan dengan ibu tersebut. 

Dalam pada itu, dia sempat berpesan kepada pelajar – pelajar supaya belajar bersungguh – sungguh dan membalas jasa kedua ibu bapa mereka. 

Meninjau ke ruangan komen, rata – rata warganet memuji tindakan cikgu ini dengan menghulurkan bantuan kepada mereka yang kesusahan. 

Alhamdulillah… sy setuju

Moga cikgu dikurniakan rezeki melimpah ruah dan diberkati olehNya

Sekadar info dan semoga bermanfaat. 

Sumber: 

[1] Rujukan, mstar

[2] Gambar, iluminasi, keluarga, yusofandrevolt

Leave a Reply

Your email address will not be published.