“Walaupun tiαdα anak…” Ini Respons ‘Pαdu’ Amir Raja Lawak Selepas Ditanya Tiαdα Anak

Pelawak dan pelakon, Amir Raja Lawak atau nama penuhnya Mohammad Amirullah Azmi merupakan nama pelawak tidak asing dalam dunia hiburan lawak.

Dia yang kini sudah berkahwin dengan pilihan hatinya, Nur Intan Syafinaz tetapi sehingga kini masih belum dikurniakan cahaya mata.

Meskipun begitu, Amir menerima dengan hati terbuka walaupun sudah tujuh tahun berkahwin.

“Saya dari dulu memang macam ini. Kalau orang ke’cam pun saya buat tak tahu je.”

“Orang kata, tak hidup dipuji tak ma’ti dike’ji. Kami tiada teka’nan walaupun tiada anak. Saya dan isteri jalani hidup macam biasa saja,”

Katanya lagi, dia dan isterinya itu tidak pernah pa’tah semangat malah mencuba pelbagai cara.

“Ada juga usaha yang dibuat dari segi perubatan. Urutan badan itu dan rawa’tan tradisional itu kami ada buat,”

“Tak pernah terfikir. Ta’kut kalau ambil anak orang tiba-tiba tak boleh nak teruskan. Kami pula yang akan kena ke’cam nanti.”

Kredit: otosection.com

“Saya fikir belum masanya lagi. Biar semua ada dulu macam kereta dan rumah. Biar betul-betul stabil dulu,”

Selain itu, Amir juga mengulas lanjut mengenai karier seninya ketika ini. Katanya, semuanya masih berjalan dengan baik dan pendapatan yang diprolehi mampu menampung hidupnya sekeluarga.

“Setakat ini alhamdulillah semuanya okay saja. Lagipun isteri saya bekerja dan saya juga ada perniagaan lain. Jadi kedua-duanya bekerja, macam itulah,”


Meninjau ke ruangan komen, pelbagai komen ditinggalkan oleh netizen.

“Semoga dipermudahkan segala urusan.. Insha’Allah akan diberikan zuriat kepada semua..percaya rezeki Allah..sesungguhnya kepadaNya kita berse’rah..”

“Insyallah mir mudah-mudahan akan dapat juga zuriat nanti..aminn”

“Dulu.. ramai yang ke’cam amir ni.. tapi die chill je berniaga sampai sekarang.. takde buat marketing vongok2 , rezeki dia dapat isteri yang baik.. rezeki dia dapat berniaga dengan baik.. Allah Maha Adil “

“Definisi bahagia tak semestinya kena ada anak… ingat tuh.. ada rezeki ada lah…”

“Sabar mir..aku pun dah 5 tahun lebih..masih berusaha dan sentiasa menghargai isteri..jangan mudah pu’tus asa..abaikan mulut pua’ka diluar sana..”

Sumber:

[1] Rujukan, Harian Metro

[2] Gambar utama, Gempak dan Otosection

Leave a Reply

Your email address will not be published.