(Video) “Doa buat anakanda Muhammad Bilal…” Neelofa Kongsi Doa & Gelαgαt Bilal Bila Terbαngun Awal Pagi

Pengacara dan usahawan terkenal Neelofa atau nama sebenarnya Noor Neelofa Mohd Noor sudah 5 bulan lebih bergelar seorang ibu. 

Sejak bergelar ummi kepada Muhammad Bilal, Neelofa sering berkongsi perihal penjagaan bayi serta pemakanan yang diberikan kepada Bilal menerusi Insta Story miliknya. 

Menerusi perkongsian terbaharu salah seorang peminat Neelofa yang dimuat naik ke aplikasi TikTok @seorangnur, Neelofa ada berkongsi doa yang dibacakan untuk anaknya. 

Menurut Neelofa, setiap kali dia bangun malam apabila Bilal terjaga minta susu, Neelofa akan berdoa buat anaknya. 

“Terjaga pukul 4.30 pagi Bilal minum susu kan, pukul 2.30 pagi dia akan menan’gis tak buka mata. Pastu dia nak susu, kita bagi susu. 

“Pastu sama – sama tengok dia dalam ge’lap tu Ya Allah. 

“Doa Ya Allah bagilah anak aku kesihatan dan kesejahteraan yang baik selamanya Ya Allah. Lindunginya dari segala musi’bah, kecel4kaan, peny4kit,” doa Neelofa. 

Selain itu, Neelofa juga menyatakan itulah doa yang sentiasa dia baca untuk anaknya, Bilal supaya membesar dalam didikan dan suruhan Allah dan Rasul. 

Meninjau ke ruangan komen, rata – rata warganet turut mengaminkan doa Neelofa dan berpendapat yang sama dengan Neelofa. 

“Saya xkeseorangn rupanya..hehehe..sy selalu doa mcmtu utk anak2x sy..time dia tido dan menyusu” 

“Betul2. Time tido muka dorang paling comelll. Masa tu lar selalu baca doa. Baca 5 ayat surah ar rahman tiup dkt dia semoga lembut hati” 

“Doa ibu mana2x pon akan termakbul..” 

“Biasala lopa..selagi kite ni bergelar ibu masih sihat . mulut ni xkn lekang doakn kebaikn ank2..xpnh tggl dlm stu hari pon” 

“Alhamdulillah thanks lofa always keep spreading great tips” 

“Sy pun amalkan mcm ni jgk utk ank2” 

Sekadar info dan semoga bermanfaat. 

Gambar, neelofa, murai

Video, @seorangnur

Leave a Reply

Your email address will not be published.