(Video) “Saya bukαn isteri yang sempurnα…” – Datuk Siti Nurhaliza

Caba’ran memiliki anak tidak sama bagi setiap mereka yang bergelar seorang ibu, apatah lagi jika bergelar ibu bekerjaya. 

Menguruskan dua anak dalam satu masa bukanlah satu tugas yang mudah dan ini diakui sendiri oleh penyanyi terkenal Datuk Siti Nurhaliza. 

Menerusi temubual baru – baru ini ketika pelancaran produk barunya, Datuk Siti bersyukur meskipun berdepan caba’ran, namun dibantu oleh support sistem yang baik. 

“Saya akui bukan mudah untuk uruskan dua anak dalam satu masa. Rasa macam ka’lut tapi saya gembira dan berterima kasih sebab ada kakak yang bantu dan memang saya sangat memerlukan sebab saya wanita berkerjaya. 

“Waktu kerja tak tentu, macam semalam balik lewat pukul 2, keluar awal pagi jadi memang saya tak terkejar. Kerja rumah pun saya kena tengokkan juga. Saya bukanlah isteri yang sempurna sebab itu saya perlukan support system yang baik. 

“Alhamdulillah Aafiyah dan Afwa ada yang menjaganya, malah ada nurse untuk jaga Afwa, memandangkan Afwa masih kecil dan jadi lebih mudah pan’tau kesihatannya,” ujarnya. 

Bercerita lebih lanjut ketika caba’ran mengandungkan Afwa, Datuk Siti memaklumkan dia perlukan kekuatan emosi dan fizikal yang kuat. 

“Bila saya mengandungkan Afwa memang saya sentiasa cakap dengan dia yang dia akan ada adik tapi waktu tu dia masih kecil lagi, baru nak masuk tiga tahun. 

“Dia tahu ibu ada baby tapi waktu tu masih tak tahu kakak tu macam mana. Mulanya memang agak su’kar. 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Aafiyah Khalid (@aafiyahkhalid)

“Masa dalam pan’tang pun saya tidur a’sing dengan Aafiyah, dia menan’gis sebab nak tidur dengan saya walaupun bilik dekat saja. 

“Masa tu dia ada bagitahu ibu dah tak sayang Aafiyah dan macam – macam lagi tapi bila dah empat tahun dia dah jadi macam kakak – kakak,” cerita Datuk Siti. 

Sekadar info dan smeoga bermanfaat. 

Sumber: 

[1] Rujukan, majalahpama

[2] Gambar, ctdk

[3] Video, aafiyahkhalid

Leave a Reply

Your email address will not be published.