(Video) Rindu ‘Air Tangan’ Isteri, Tindαkαn Ayah Ini Undang Sebαk Ramai

Siapa yang tidak se’dih dan berdu’ka apabila kehi’langan orang yang tersayang, apatah lagi mereka lah yang sentiasa berada disamping kita sentiasa. 

Meskipun pe’rit, namun terpak’sa diteruskan dengan kehidupan seharian dan anak – anak lah menjadi tempat pengu’bat rindu. 

Seperti perkongsian seorang pengguna TikTok @stapagonjeng, mengenai ayahnya yang merindui ar’wah ibu yang mening’gal sejak 9 Mac lalu. 

Menurut stapagonjeng atau nama sebenarnya Nur Shuhada, ayahnya tidak mahu mening’galkan rumah mereka setelah dipelawa tinggal bersamanya kerana masih terkenang akan nostalgia lama bersama ibu. 

“Ayah cakap sayang nak tinggal rumah tu. Mungkin kerana masih rindu dengan ar’wah mak.. Banyak kenangan mereka bersama di situ. 

“Setiap minggu pasti ayah akan bawa bahan men’tah yang berbeza sama ada ketam, ikan, udang atau ayam bersama rencah – rencah lain yang ingin dimasukkan dalam masakan dihajatinya,” ujarnya. 

Begitulah rutin setiap minggu ayahnya yang dikenali dengan Ismail setiap kali ingin merasa masakan ar’wah isterinya, pasti disuruh anaknya untuk masakkan. 

Meninjau ke ruangan komen, rata – rata warganet turut se’bak mengenangkan kisah pakcik ini yang merindukan ar’wah isterinya. 

Selain itu, mereka turut mendoakan agar pakcik ini diberi kesihatan yang baik. 

“Semoga abah diberikan kesihatan yang baik2” 

“Alaa se’dihnya.. dia rindu masakan bini.. ayaq tangan anak kn lebih kurang ngn mak” 

“Subhanallah. lemah kalau tengok video mcm ni. cepat tersentuh, peluk ayah kak utk kami nah, semoga diberikan kesihatan yg baik” 

“Jagalah abah selagi masih ada. Shu masih ada 1 doa lagi. Re’butlah pahala selagi mampu.. Shu mampu buat tau” 

“Semoga pakcik dikurniakan kesihatan yang baik ya dan bahagia bersama keluarga pakcik.. Aamiin aamiin ya rabb’al alamin” 

“Kak ina doakan abah syuhada dikurniakan kesihatan yg baik dan sentiasa bahagia… Aamiin” 

Sekadar info dan semoga bermanfaat. 

Gambar dan video, @stapagonjeng

Leave a Reply

Your email address will not be published.