(Video) “Abang inspirαsi saya…” – Ryan Bakery

Nama Johan Raja Lawak sudah tidak perlu diperkenal lagi dalam kalangan peminat seni hiburan. 

Merupakan seorang pelakon, kini Johan lebih tertumpu kepada pengacaraan radio dan terbaru Hot FM. 

Bukan sahaja seorang yang berbakat besar dalam bidang lawak dan juga lakonan, malah Johan juga seorang yang meren’dah diri serta pemu’rah. 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Johan & Ozlynn (@jozlynnhanania)

Jadi tidak hai’ranlah ada yang menjadikan dia sebagai idola serta inspirasi kepada mereka untuk mengikut jejak langkahnya. 

Antara yang menjadikannya idola adalah TikToker yang kini namanya semakin popular iaitu Ryan Bakery, lahir menerusi aplikasi TikTok dengan idea bedak di muka. 

Baru – baru ini, Ryan berpeluang bertemu dengan Johan sambil mera’kam momen pertemuan mereka dan memuat naik ke laman Instagram. 

Apa yang mencu’ri tumpuan ramai adalah ucapan yang diungkapkan oleh Ryan kepada idolanya, Johan saat mereka bertemu. 

“Saya nak abang Johan tahu yang abang juga sa’lah seorang idola saya! Yang menjadi inspirasi sebagai seorang penghibur! Terharu sebab abang Johan kenal saya,” kapsyennya. 

Perkongsian Ryan dibalas oleh Johan sendiri dengan menitipkan pesanan kepada Ryan supaya terus menghiburkan orang ramai. 

“Allahuakhbar. Segala puji bagi Allah tuhan sekalian alam. Yang baik jadikan tauladan, yang bu’ruk jadikan sempadan.  

“Macam abang pesan semalam, teruskan apa yang awak tengah buat untuk hiburkan orang ramai. Jangan pedulikan keca’m4n orang.  

“Kita tak boleh puaskan hati semua orang, yang penting jadi diri sendiri dan teruskan usaha untuk menghiburkan kami semua ya. Good luck dik! Abang sokong awak ok,” balas Johan. 

Meninjau ke ruangan komen, rata – rata warganet turut senang dengan perkongsian yang dibuat TikToker tersebut. 

“Alamak. Dua2 sy minat, dua2 best dan lawak. Semoga terus sukses” 

“Wehhhhhhh…sukanya tgk moment nii” 

“Bila kita x lu’pa diri.. insyaAllah.. contoh johan..dari dulu sampai kini.. sama jer.. sentiasa humble.” 

“Insan2 humble dgn jiwa dan bakat seni yg besar” 

“Perasaan macam tu lah, kami peminat abang, jumpa abang bila bergambar dengan abang, teruskan humble Ryan” 

“Salute la kt kmu ryan,walaupon kmu dah fames tp kmu ttp sme mcm dlu humble kekal kan insyallah rezeki kmu allah swt limpahkan jika igt dimana kmu asalnye” 

Sekadar info dan semoga bermanfaat. 

Sumber: 

[1] Rujukan, ohmymedia

[2] Gambar, ryanfahmibakery, jozlynnhanania, shuibsepahtu

[3] Video, ryanfahmibakery

Leave a Reply

Your email address will not be published.