(Video) Jumpa Pakcik ‘Tak Dοwn’, Wanita Ini Selamba Tαnyα Depan-Depan Buat Ramai Terhibur

Baru – baru ini tul4r beberapa video mengenai seorang pakcik yang bekerja di ladang sawit memberi kata – kata semangat kepada mereka yang tengah ‘d0wn’. 

Namun, apa yang menghiburkan mereka adalah cara pakcik tersebut menyampaikan kata – kata dengan spontan dan juga dengan dialek Pahang. 

Menggunakan nama @buruhladang serta berkongsi beberapa video di aplikasi TikTok, ramai memberikan sokongan kepada pakcik ini untuk mencipta lebih banyak konten. 

Selain bercakap dalam loghat Pahang, pakcik ini juga turun membalas komen pengikutnya untuk bertutur dalam bahasa Inggeris. 

Terbaru, seorang wanita terserempak dengan pakcik buruh ladang ini dan sempat menegvr pakcik tersebut dengan ‘trademark’nya. 

“Pakcik tak d0wn hari ni, saya terhibur dengan pakcik,” tulis pemilik akaun @ummikayla. 

Mendengar sapaan wanita ini, pakcik tersebut dengan spontan menjawab pertanyaannya selain mengangkat tangan. 

Menjengah ke ruangan komen, rata – rata warganet turut terhibur dengan tind4kan wanita ini yang menegvr depan – depan tagline pakcik tersebut. 

“Berani awk d0wn2kan pkcik tu.pkcik tu ad pekerjaan tau. positif btul pkcik” 

“Koy0k dah rodong tu. Kt kg kena bahan. Kat somey pun kene” 

“Kang pakcik tu skipping kang ko senyap lak.” 

“Susah nak nyor0k dah pakcik tu skrg” 

“Pak cik tu dah bahagia kan hati ku nye dengan lawakkk nye, Hahaha” 

“Wah mmg betoi² terkenal ye pok cik…dia mmg pyah nk d0wn” 

Sekadar info dan semoga bermanfaat. 

Gambar, @lokoih_, @_ummikayla

Video, @lokoih_, @_ummikayla

Leave a Reply

Your email address will not be published.