(Video) Lisa Surihani Imbαu Detik Akhír Bersama Allαhyαrhαm Bapanya, Buat Ramai Sebαk

Pelakon Datin Lisa Surihani dijemput menghadiri program Next To Neelofa 2 dan mengupas pelbagai topik bersama pengacara Neelofa sendiri.

Sal4h satu topik yang meruntvn hati adalah saat Datin Lisa imbau memori kehil4ngan insan tersayang meskipun ia sudah lama berlalu. 

Datin Lisa bercerita mengenai detik pemergian seorang insan bergelar ayah dipangkuannya sekitar 14 tahun lalu sambil menah4n seb4k. 

Bercerita lebih lanjut, Datin Lisa yang baru selesai photoshoot bergegas pulang selepas diberitahu ayahnya, Mohamed Mahbob sudah tercungap – cungap. 

“Saya sangat bersyukur, Allah susun supaya saya dapat bersamanya sampai akh1r hayat.. Masa tu baru lepas Photoshoot,” ceritanya. 

Tambah isteri kepada pengarah dan pelakon Dato’ Yusry Abdul Halim, dia meyakinkan ayahnya bahawa dia akan menjadi wali serta memberitahu kesihatan ayahnya semakin baik. 

Namun begitu, Datin Lisa pasr4h dengan ketentuan apabila ayahnya pergi setelah berh3ntinya alunan zikir daripada mulut ayahnya. 

“Sambil zikir dia asyik pandang atas.. Daddy don’t worry, you’re gonna be my wali,” tambah Datin Lisa. 

Menjengah ke ruangan komen, rata – rata warganet turut sebak mendengar kisah yang dikongsi Datin Lisa. 

“That’s how i felt. my dad passed away few months ago. and my wedding day next year, i hv no brader and all”

“Sed1hnya sbb sy pun lalui mcm lisa sy tengok arw4h ayah sy pandang ats sy dah tak sedap hati. Tapi.. Siapalah kita untuk hal4ng takdir allah..”

“Sed1hnya..suka tgk lisa yg baharu.”

“Elok ya cara arw4h ayah Lisa pergi. tenang je. mcm mana lah ending kita. semoga arw4h ayah Lisa ditempatkan dlm kalangan org yg soleh.”

“I miss my late dad. The story was not far away like urs, he left on Friday morning in very calm & peaceful”

“Neelofa n Lisa..saya doakan kalian istiqamah.. alhamdulillah suka tgk kedua2nya”

Sekadar info dan semoga bermanfaat. 

Gambar utama, myartis

Gambar lain, tehtarikkaw, lisasurihani

Video, @mymeletop

Leave a Reply

Your email address will not be published.