(Video) “Círít-bírít sampai 4-5 kali sehari…” Anak Lelaki Mua Bellaz Dimasukkan Ke Hospitαl, Puncαnyα Didedαhkαn

Apabila anak – anak sak1t, ibu bapalah orang yang paling ris4u dan adakala tidak dapat lel4pkan mata mengenangkan keadaan anak mereka. 

Hal ini samalah dengan juru solek terkenal Mua Bellaz atau nama sebenarnya Nur Nabilah Zulyadaini apabila anak terp4ksa dimasukkan ke hospit4l. 

Anak ketiganya iaitu Ean Yusuf mengalami cir1t bir1t dan munt4h – munt4h sehingga terp4ksa menerima raw4tan di hospit4l. 

Menurut Bellaz menerusi Instagram miliknya, anak ketiga daripada empat beradik itu dis4hkan mengalami jangk1tan Rot4v1rvs. 

“Dokt0r mai habaq tadi lepas dah ambik sampel Yusuf. Yusuf positive Rot4v1rvs. Hmm patutlah cir1t berbau lain sampai 4 – 5 kali sehari ber4knya. 

“Lepas tu dia munt4h. Peny4kit ni boleh berj4ngkit dengan mudah dengan kanak – kanak, orang dewasa pun boleh kena. Ris4u semoga cepat sembuh anak mama,” kongsi Bellaz. 

Menerusi perkongsian seterusnya, dilihat abang kepada Yusuf iaitu Aidil membacakan doa supaya sak1t adiknya berkur4ng. 

“Panjang doa abang aidil dkt aidik diaa..dia kata sembuhkan lah tangan addik dia perut mcm2 diaa doaa..baguihh abang,” kapsyen Bellaz. 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Nabilah zulyadaini (@muabellaz)

Dalam pada itu, Bellaz juga memohon doa orang ramai agar diberi kesembuhan buat anak lelakinya serta tidak sanggup lagi melihat anaknya dalam keadaan sak1t itu. 

Meninjau ke ruangan komen, rata – rata warganet turut menitipkan doa supaya anak lelaki Bellaz cepat sembuh seperti sediakala. 

“Semoga cpt sembuh ean, mata mask habok plak dgq abg dier bca doa kt adiq dia”

“Ok kalini ceq reyau . tak boleh la tgk anak sak1t tambah si abg baca doa macam tu”

“Semoga yusuf cpt sembuh.. Pandai abg aidil doakn untuk adk”

“Allahu seb4k lak. Moga cepat sembuh abg ean yusuf 🤲🏻..Baguihnya abg aidil doa tuk adik”

“MashaAllah..ank soleh..kasih syg seorang abg. Smoga Yusuf cpt sembuh”

“Semoga cepat sembuh.. abang baguihhhhh sungguh”

Sekadar info dan semoga bermanfaat. 

Sumber: 

[1] Rujukan, majalahpama

[2] Gambar, majalahpama, muabellaz

[3] Video, muabellaz

Leave a Reply

Your email address will not be published.