“Satu benda dia ulαng setiap waktu…” Sambut Ulangtahun Perkahwinan ke-9, Sekαli Che Ta Dedαh Sesuαtu Tentαng Zain Saidin

Pelakon dan usahawan Rozita Che Wan dan suami yang juga seorang pelakon telah meraikan ulangtahun perkahwinan yang ke – 9 baru – baru ini. 

Sepanjang perkahwinan dengan Zain Saidin, Rozita atau mesra dipanggil Che Ta menyifatkan suaminya sebagai seorang yang penyabar. 

Tambahnya, Zain tidak pernah mengongk0ng pergerakannya atau meng4rahkannya untuk melakukan kerja rumah. 

“12 tahun jadi ibu tunggal, tak pernah g1ve vp dengan perkahwinan. Kadang Allah hantar peneman untuk uj1 kesabaran kita. 

“Kalau sabar kekal lah bahtera yang kita bina, kalau tak sabar itu yang por4k per4nda. 

“Alhamdulillah sembilan tahun ini Allah hantar yang baik – baik saja. 

“Zain tak pernah suruh saya kemas rumah, tak pernah p4ksa masak, jauh sekali nak contr0l pergerakan kami,” luah Che Ta melalui Instagram miliknya. 

Meskipun begitu, Zain merupakan seorang bapa dan suami yang mementingkan didikan agama Islam dalam keluarga. 

“Satu benda dia ulang setiap waktu, sayang dah solat? Tak sangka mat salih celup yang kami kahwin ni sangat particular tentang agama. 

“Ingat lepas kahwin, nak pakai skirt atas peha je. Iyalah kita pula feeling macam kahwin dengan mat salih, tapi terus sl0wly tutvp aurat. 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Rozita Che Wan (@rozitachewan1)


“Alhamdulillah. Ada sebab Allah hantar peneman hidup kita, tak kaya, tapi bahagia,” ujarnya lagi. 

Untuk makluman, Che Ta dan Zain mendirikan rumah tangga pada 11 Disember 2013 dan dikurniakan seorang cahaya mata iaitu Aisyah Dhia Rana yang kini berusia lapan tahun. 

Che Ta juga sebelum ini pernah berkahwin dan memiliki dua orang anak lelaki iaitu Ammar Affendy, 26, dan Aniq Ezzra, 24. 

Sekadar info dan semoga bermanfaat. 

Sumber: 

[1] Rujukan, gempak

[2] Gambar, rozitachewan1

Leave a Reply

Your email address will not be published.